Ügyfélkapu+ igénylése

 

2025. január 15-től a hagyományos Ügyfélkapu rendszert az Ügyfélkapu+ váltja fel.

Ez a frissítés kétlépcsős hitelesítési módszert vezet be, amely növeli az állami szolgáltatások elérésének biztonságát.

A felhasználóknak mostantól meg kell adniuk felhasználónevüket, jelszavukat, valamint a hitelesítő alkalmazás által generált egyszeri kódot a bejelentkezéshez.

 

Hitelesítő alkalmazás

Az Ügyfélkapu+ igénylése előtt töltse le Android eszközére a Google Authenticatort vagy a Microsoft Authenticatort, iOS eszközére a Microsoft Authenticatort.

Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatja.

 

Ügyfélkapu+ igénylése

 

  1. Nyissa meg az Ügyfélkaput. Kattintson a Bejelentkezés, majd az Ügyfélkapu gombra.
  2. Jelentkezzen be az Ügyfélkapu felhasználónevével és jelszavával.
  3. Bejelentkezés után kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése gombra, majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.
  4. A képernyőn megjelenik egy QR-kód. Nyissa meg az okostelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő alkalmazást, és olvassa be a QR-kódot.
  5. Adja meg az Ügyfélkapu jelszavát és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
  6. Kattintson a Tovább gombra, majd a Mentés gombra.
  7. Mentse el az űrlapon megjelenő törlőkódot, és kattintson a Befejezés gombra.

 

Fontos, hogy ezután már csak Ügyfélkapu+-szal tud majd bejelentkezni az állami weboldalakon és alkalmazásokban!

 

Bejelentkezés

  1. Nyissa meg az Ügyfélkaput, és kattintson a Bejelentkezésre.
  2. Kattintson az Ügyfélkapu+ gombra.
  3. Adja meg a felhasználónevét és a jelszavát.
  4. Nyissa meg az okostelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő alkalmazást, és adja meg az alkalmazás által generált kódot.

 

Gyakran ismételt kérdések

 

Elvesztettem a telefont, amin a hitelesítő alkalmazás van. Mit tegyek?

Telefon nélkül nem fogja tudni használni az Ügyfélkapu+-t. Meg kell szüntetnie a szolgáltatást, hogy újra Ügyfélkapuval jelentkezhessen be.

 

A szolgáltatás megszüntetéséhez az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódra lesz szükség.

 

  1. Nyissa meg az Ügyfélkaput.
  2. Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
  3. Adja meg a felhasználónevét, a jelszavát és az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódot.
  4. Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.

 

Ha nem tudja a törlőkódot, személyesen a kormányablakokban és az okmányirodákban vagy videochaten igényelhet új kódot.

 

Véletlenül töröltem a hitelesítő alkalmazást. Mit tegyek?

  1. Nyissa meg az Ügyfélkaput.
  2. Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
  3. Adja meg a felhasználónevét, a jelszavát és az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódot.
  4. Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.

 

Ha nem tudja a törlőkódot, személyesen a kormányablakokban és az okmányirodákban vagy videochaten igényelhet új kódot.

 

Nincs okostelefonom vagy tabletem. Így is használhatom az Ügyfélkapu+-t?

Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatja.

Ezt csak abban az esetben ajánljuk, ha más nem fér hozzá az Ön által használt számítógéphez.