Ügyfélkapu+ igénylése
2025. január 15-től a hagyományos Ügyfélkapu rendszert az Ügyfélkapu+ váltja fel.
Ez a frissítés kétlépcsős hitelesítési módszert vezet be, amely növeli az állami szolgáltatások elérésének biztonságát.
A felhasználóknak mostantól meg kell adniuk felhasználónevüket, jelszavukat, valamint a hitelesítő alkalmazás által generált egyszeri kódot a bejelentkezéshez.
Hitelesítő alkalmazás
Az Ügyfélkapu+ igénylése előtt töltse le Android eszközére a Google Authenticatort vagy a Microsoft Authenticatort, iOS eszközére a Microsoft Authenticatort.
Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatja.
Ügyfélkapu+ igénylése
- Nyissa meg az Ügyfélkaput. Kattintson a Bejelentkezés, majd az Ügyfélkapu gombra.
- Jelentkezzen be az Ügyfélkapu felhasználónevével és jelszavával.
- Bejelentkezés után kattintson az Ügyfélkapu+ igénylése gombra, majd a Tovább az Ügyfélkapu+ igényléséhez gombra.
- A képernyőn megjelenik egy QR-kód. Nyissa meg az okostelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő alkalmazást, és olvassa be a QR-kódot.
- Adja meg az Ügyfélkapu jelszavát és a hitelesítő alkalmazás által generált kódot.
- Kattintson a Tovább gombra, majd a Mentés gombra.
- Mentse el az űrlapon megjelenő törlőkódot, és kattintson a Befejezés gombra.
Fontos, hogy ezután már csak Ügyfélkapu+-szal tud majd bejelentkezni az állami weboldalakon és alkalmazásokban!
Bejelentkezés
- Nyissa meg az Ügyfélkaput, és kattintson a Bejelentkezésre.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ gombra.
- Adja meg a felhasználónevét és a jelszavát.
- Nyissa meg az okostelefonjára vagy tabletjére telepített hitelesítő alkalmazást, és adja meg az alkalmazás által generált kódot.
Gyakran ismételt kérdések
Elvesztettem a telefont, amin a hitelesítő alkalmazás van. Mit tegyek?
Telefon nélkül nem fogja tudni használni az Ügyfélkapu+-t. Meg kell szüntetnie a szolgáltatást, hogy újra Ügyfélkapuval jelentkezhessen be.
A szolgáltatás megszüntetéséhez az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódra lesz szükség.
- Nyissa meg az Ügyfélkaput.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
- Adja meg a felhasználónevét, a jelszavát és az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódot.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
Ha nem tudja a törlőkódot, személyesen a kormányablakokban és az okmányirodákban vagy videochaten igényelhet új kódot.
Véletlenül töröltem a hitelesítő alkalmazást. Mit tegyek?
- Nyissa meg az Ügyfélkaput.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
- Adja meg a felhasználónevét, a jelszavát és az Ügyfélkapu+ igénylése során kapott törlőkódot.
- Kattintson az Ügyfélkapu+ megszüntetése gombra.
Ha nem tudja a törlőkódot, személyesen a kormányablakokban és az okmányirodákban vagy videochaten igényelhet új kódot.
Nincs okostelefonom vagy tabletem. Így is használhatom az Ügyfélkapu+-t?
Ha nincs okostelefonja vagy tabletje, a TOTP.APP webes hitelesítő alkalmazást is használhatja.
Ezt csak abban az esetben ajánljuk, ha más nem fér hozzá az Ön által használt számítógéphez.